Właściwie jestem niemal pewien, że to uszczelka. Wszystko zaczęło się od tego, że przy sprawdzaniu oleju zauważyłem "mleko" na korku od oleju, jednak bardzo się tym nie przejąłem - ostatnio dużo jeździłem na krótkich odcinkach, do tego mam zalany Castrol Magnatec, który podobno zawsze zostawia "mleko". Jednak po kilku dniach samochód zaczął się dopominać o płyn chłodniczy (migająca kontrolka temperatury silnika i trzy piski przy uruchomieniu). Faktycznie, w zbiorniczku płynu było poniżej minimum i wydał mi się jakiś taki dziwny, jakby czymś zanieczyszczony. Kupiłem płyn G12, zalałem i myślałem, że już po sprawie. Jednak po dwóch dniach samochód znów zaczął dopominać się o płyn. Do tego zauważyłem, że kopci na biało, niezależnie od tego, czy silnik jest zimny czy ciepły i przy jakich obrotach pracuje. Czy ktoś może mi powiedzieć, ile w przybliżeniu może kosztować wymiana uszczelki w tym silniku? Na co zwrócić jeszcze uwagę przy wymianie, tzn co ewentualnie od razu wymienić, żeby za jakiś czas znów nie rozbierać głowicy? Uszczelniacze na wałku rozrządu, uszczelniacze zaworów, uszczelki kolektorów, może coś jeszcze?
Uszczelniacze na wałku rozrządu, uszczelniacze zaworów, uszczelki kolektorów, może coś jeszcze?
hmmmm.... tak sie zastanawiam czy samej uszczelki pod głowica nie dopisac (żart) :wink: raczej z zasady raz rozpiety pasek rozrzadu nie powinien byc uzyty 2-gi raz (to roznie bywa, jeden może chciec zaoszczedzic a potem wpadnie w koszty, drugiemu sie uda) , looknac na pompe wody, oddac głowiczke do planowania i "przetarcia" kanalikow, chcesz miec auto dobrze zrobione nie oszczedzaj na czesciach (nie mowie ORI ASO, sa nie raz lepsze czesci sprawdzone/ znanych producentow) nie znam twoich rejonow , ale czasem warto dalej zawitac do sprawdzonego "szpeca" na robote, koszt wacha sie w granicach 300-500-600 zł.
Robiłem cały rozrząd 1000 km temu (pompa, pasek, napinacz), więc chyba dam sobie z tym spokój. Raczej oddam samochód do warsztatu, nie mam narzędzi ani kanału. To, że się planuje głowicę przy wymianie uszczelki to wiem . Najbardziej obawiam się, że będzie to pęknięty blok albo głowica, wtedy trzeba będzie jeszcze szukać jakiegoś spawacza :evil: . I tak na pewno trzeba wymienić olej i filtr oraz wymyć układ chłodniczy <wall>. Dzięki za rady.
Komentarz